Ray-Ban

Datum publikování 5.10.2011

Historie

Ray-Ban logoHistorie modelu Ray-Ban Aviator se datuje již od třicátých let dvacátého století, kdy nové letouny dovolily lidem létat výš a dál. Mnoho pilotů americké armády si ale začalo stěžovat na bolesti hlavy a závratě způsobené oslněním. V roce 1929 požádal poručík leteckého sboru americké armády právě firmu Bausch&Lomb, aby vytvořila sluneční brýle, které by pilotům pomohly od problémů způsobených oslněním intenzivními modrými a bílými odstíny oblohy. Prototyp vytvořený v roce 1936, známý jako antireflexní, měl plastovou obrubu a zelené brýlové čočky, které chránily před sluncem, aniž by omezovaly výhled člověka. Následující rok byly u brýlí předělány obruby na kovové a pojmenovány Ray-Ban Aviator. Roku 1937 si firma nechala Aviator patentovat.

V roce 1939 přišla firma s novou verzí modelu Aviator nazvaný Outdoorsman, vytvořený pro konkrétní činnosti, jako je lov, střelba a rybaření. Na horní části obruby měl potní pásek, který zamezoval, aby člověku stékal pot do očí. Také měl jiné stranice, aby byl rozeznatelný od původního modelu Aviator. O několik let později (1940) se začaly používat zrcadlové brýlové čočky, které vytvářely vyšší zatmavení horní části skla, pro lepší viditelnost při pohledu pilota vzhůru, ale nijak nezatemňovaly pohled na přístrojovou desku letadla.

V roce 1952 byl vytvořen další klasický model Ray-Ban Wayfarer, tentokrát s plastovými obrubami, který se rychle stal populárním v Hollywoodu a je možné ho vidět v mnoha slavných filmech.

Díky originalitě a dalším znamým filmům zůstala značka velmi oblíbená až do konce osmdesátých let.

V devadesátých letech, se kvůli odporu mládeže k módě osmdesátých let , začala značka ztrácet z ulic a popularitu získavali konkurenční výrobci brýlí. Až v roce 1999, kdy firma Bausch&Lomb prodala Ray-Ban italské společnosti Luxottica, začala značka opět získávat své příznivce.

Padesátá a šedesátá léta

padesátých letech získal Ray-Ban popularitu i jako módní doplněk. Díky hvězdám jako Kim Novak a Marilyn Monroe, které je nosily nejen ve filmech, ale i na veřejnosti, jsme je mohli za chvíli vidět na mnoho hvězdách Hollywoodu i mezi ostatními lidmi.

Sedmdesátá a osmdesátá léta

V sedmdesátých letech značka trochu uvadá a není vidět ani na televizních obrazovkách. Proto se v osmdesátých letech rozhodla podepsat smlouvu s California company, aby umístili brýle do filmů i televizních pořadů.

Devadesátá léta

V devadesátých letech opět klesá popularita této značky, nicméně je možné ji stále vidět v televizi a ve filmech jako například GoodFellas a Muži v černém.

2000 až součastnost

V roce 2007 jsme mohli vidět kampaň značky Ray-Ban, s názvem NEVER HIDE (nikdy se neskrývej), která se skládala ze sérií YouTube videí a filmů. Používali v nich motivační slogany jako NIKDY NIC NEPŘEDSTÍREJ, NIKDY NEMĚJ STRACH, NIKDY SE NEVZDÁVEJ, NIKDY SE NESKRÝVEJ. Kampaň povzbuzuje lidi k tomu, aby žili své životy tak jaj chtějí oni sami.

V tuto dobu nosí brýle Ray-Ban také Slash z kapely Guns N' Roses a v roce 2013 lze vidět mnoho modelů v průběhu celého filmu Vlk z Wall Street.

Publicita

Ray-Ban se stal nejvíce populární po premiéře filmu Top Gun s Tomem Cruisem v hlavní roli. Nárůst prodeje modelu Ray-Ban Aviator vzrostl o neuvěřitelných 40% procent.

V osmdesátých letech získával Ray-Ban pozornost ve filmech The Blues Brothers (Bratři Bluesovi, s Johnem Belushim a Danem Aykroydem), Moonlighting (Měsíční svit, s Brucem Willisem), Reservoir Dogs (Gauneři), Risky Bussines (Riskatní podnik) a ve více jak 60 dalších filmech a televizních pořadů.

Prohlédnout nabídku Ray Ban